Editör başvuruları başlamıştır. Başvuru için, iletişim bölümümüzden ulaşabilirsiniz.  -  
18 Mayıs 2008 Pazar 15:10
KORSAN CD-DVD LER
Yazar
Eklenme
: 13 Mart 2007
İlgili Bölümler
:
     Uzun zamandır hayatımızda olan teknoloji harikalarında biri olan CD ve DVD lerin çok işimize yaradığı malum.Bilgisayarda, konsollarda, müzik çalarda, DVD-VCD player'da ve birçok yerde daha kullanıyoruz.Artık herşey  bunlara taşınmaya başladı resimler, şarkılar, filmler, tiyatrolar, gösteriler,oyunlar...Fakat CD-DVD ile birlikte yaramaz insanoğlu bir hınzırlık daha yaptı.Kısa süre sonra akıllarda şu şekilde bi soru işareti oluştu "Ya, ben niye bu CD'lere 10 kağıt sayıyom.Zaten ufacık bişey.Ben bu parayı kolay kolay bulmuyorum değil mi ama.Kesin var bunun ucuz bi yolu.Dur bakam..." burdan anladığınız kadar insanlar (özelliklede türkler) bi CD'ye 40 lira vermek yerine 5 liralık ucuzunu almak için  bişeyler yaptılar.Ve zeki (bir o kadar da hınzır) insanoğlu boş CDleri kullandı ve korsan CD DVD ortaya çıkmış oldu.Birçok oyun, film, albüm bu şekilde yasal olmayan yollarla kopyalandı.Orjinallere rağbet gelmeyince birçok kişi büyük zararlara uğradı, uğruyor da.Peki, korsan DVD VCD’ler olması kötü fakat birde onların olmadığını düşünün.Böylesi daha iyi diyeceksiniz fakat herkesin bütçesinin iyi olmadığını düşünürsek, ayrıca her oyunun orjinalini bulmanın pek kolay olmadı sorununu da göz önüne alırsak bu biraz daha mantıklı oluyor.Bunlar korsan CDlerin iyi taraflarıydı.Şimdi gelelim kötü taraflarına.İlk olarak, korsan CD DVD her zaman yasadışıdır, suçtur, yani bir  nevi hırsızlıktır.Neden diyeceksiniz.Mesela EA Games’in bir oyununu korsan alarak oynadınız.Ve sadece 5 YTL ile.Fakat EA’in buna biçtiği fiyat yani hakkı olan fiyat 60 YLT.Belki herkes bunun farkında olmaz ama bir suç işlemiş olursıunuz.Onun için korsan kullanacksanıoz bunun çok çok farkında olun.Ps2 için söylüyorum.Kopya kullanmak için çip taktırıldığını Ps2’si olan bilir.Bu çipi tabiiki de Sony yetkili satıcısı takmıyor.Normal elektrikçiler yada 2. el Ps2 satanlar takar.Peki bu adamlara ne kadar güvenebilirsiniz.Sadece güvenmek değil zaten içini açıp içine çip takıyorlar.Şu çipe bir de bu yönden bakın.Bir adam sizin Ps2’nizin içine,diğer parçaların arasına  yasak olan elektronik bir aleti takıyor.Bakın demekki çip böyle bir şeymiş.Başka kötü bir yönü, bilgisayar için.Kopya aldığınız oyun çalışmayabilir ve her CDci bunu geri almayabilir.Ama orijinal bir oyununuz varsa o oyun yasal olarak sizindir ve herhangi bir sorunda onu geri almak zorundadırlar.Aksi takdirde çok karlı çıkacağınız bir dava açabilirsiniz :).Ayrıca korsanlar virüslü olabilir ve birçoğuda öyle.
          Son olarak:İstesem  bu makaleyi çok daha uzatabilirdim, ama ben sadece korsan CD DVD nin zararlarını söyledim.Ama hiç kimseye de korsanı bırak demiyorum sadece ben kötü yönlerini söyledim.Zaten korsan kullanmamak zor bir şey.Ben ne kadar Ps2’me çip taktırmak yerine ara sıra orijinal oyun alsam bile bilgisayarımdaki XP ve  birçok oyunum kopyadır.XP belki orijinal olabilirdi ama her oyunun orjinalini bulmak kolay olmuyor.Hoşçakalın….
          NoT:İlgili kısımlara Ps3’ü eklemedim çünkü  Ps3’ün kopyası zor.Neden diye sorarsanız Ps3’ün  sürücüsü 600 $ civarı ve bu sürücünün yazıcısını almak gerçekten çok pahalı olacaktır.Ayrıca Ps3’te korsana karşı daha çok önlem alındı.Bu  en azından bir süreliğine kopya olmayacağı demektir, pek sanmıyorum ama beklide uzun bir süreliğine!(ama yinede bizim çılgın Türkler bu işi becerir)
           

Yorum eklemek için üye olmanız gerekmektedir.
Üyelik sayfamızdan ücretsiz üye olabilirsiniz.


 
(510 Yorum)

Bu haber verilmedi mi?

13 Mart 2007 21:08
(239 Yorum)

evet fakat haber iptal oldu ben yanlışlıkla makaleyi haber olarak yazmışım herkesten özür diliyorum

14 Mart 2007 16:37
(239 Yorum)

şimdi makale olarak yazdım

14 Mart 2007 16:39
(37 Yorum)

şimdi baba diyosun ki EA bir oyuna 60ytl fiyat biçiyor ben gidiyorum orjinal oyun satılan yerlere bir bakıom 120ytl -29.9ytl arasında(29.9 luk dediğim oyunlar platinium seri olarak tekrar çıkanlar) tamam olayda haklısın iyi yapmıyoruz ve hatta iyi yapmıyorum ama satıcılarda yeni çıkan oyunlardan 100% kar ettikleri için beni ikinci şıkka zorluyorlar. ha şimdi gelelim şu çip olayına baba zaten bu çip olayını sence sony bilmezmi bunu zaten sony kendisi yolluyor devre şeklini şuraya parça takılacak felan diye. şimdi ben sana şöyle sorim. diyelimki ps2 alıcaksın gidiyosun piyasaya makine şu sırarlar 250-280ytl civarında seyrediyor en dandik bir pes5 veya wining eleven oyunu için en az 60ytl ödeyeceğini öğreniyorsun buraya kadar her şey normal peki ya çip olmazsa ne olurdu ben sana söylim capcom,namco,konami,clover studio... gibi şirketler sony le ortaklaşa çalıştıklarına göre yapımcı şirketler deseler nedir bu çip olayı engelle şunu sony de derki abi türkiyede bir oyun en aşağı 60ytl asgari ücret 420ytl benim makinem 280ytl kısacası şunu diyecek:ÇİPSİZ MAKİNE SATMAYA KALKSAM MAKİNEYE TALEP AZALIR HEM SİZİN SATIŞLARINIZ DÜŞER HEMDE BEN BEKLEDİĞİM PAZAR PAYINI YAKALAYAMAM. ------------------------------------------------------------------------------------------------ ama şimdi bazı oyunlar var diyomki kendi kendime ulan keşke orjinalini alsaydım adamlar yapmış be abi. örnek:residen evil serileri,devil may cry1,2,3, god of war falan filan ha bu bahanemi asla değil ama bizim içinde bir çıkar yol var aslında mahallemizde ps2'si olan arkadaşlarla paramızı birleştirerek orjinal oyunlar alabiliriz. ------------------------------------------------------------------------------------------------ son olarak geçenlerde ps3 fiyatını sordum 800ytl dendi ilk çıktığı zamanlar aynı yere sormuştum 1,100ytl demişti çip olayını felan sordum nedir diye adamın dediği şu:öyle bir şey şu anda yok ama biz psp deki gibi versiyon düşürme olayı olacağını düşünüyoruz dedi. zaten ps3 deki optik sürücü blue-ray adındaki yeni bir formatla çalışıcakmış,cd lerde blue-ray formatında olacağına göre ps3 oyunları hem daha pahalı olabilir hemde kopyalanması zor olabilir. peki kopya oyunların ps3 te oynanamıyacağını bilen kaç kişi gidipte orjinal oyun alır türkiyede? sonra ne olur sony'nin ps3 türkiye satış grafiği beklendiği gibi olmayınca devreye çip girebilir zaten kopya oyunların çoğu rusya üzerinden ülkeye giriyor. sanırım kopya oyun satamayan rus mafyasıda bu duruma kızabilir bu yazdıklarım çoğunuza saçma gelebilir ama olay böyle işliycektir. ha ben karar verdim ps3'te çip olayı çıkarsa(ki çıkacağını kesinlikle biliyorum)makineyi çipli alıcam ama kendini hem konsol oyuncusuna ispatlamış, hem milyonlarca oyuncunun beğenisini kazanmış,türünde devrimsel nitelikte atılımlar yapmış(god of war,devil may cry gibi)oyunları kesinlikel alırım. YAZIYI UZUN TUTUP KAFANIZI PATLATTIYSAM KUSURA BAKMAYIN SON OLARAK BANA YANILDIĞIMI GÖSTEREN BİR KANITTA VAR ASLINDA:WOW BURNİNG CURSİDE GİBİ... :D

14 Mart 2007 20:01
(239 Yorum)

Sevgili had_shot, Zaten birçok firmanın sorunlarını gören Sony çip olayını Ps3'te uzun süreliğine kapattı.Yani Sony demekki çip olayına karşıymış.Sony kesinlikle Türkiye için araştırmaz vatandaş ne kadar para kazanıyor, asgari ücret ne kadar.Ayrıca mademki adam asgari ücretle geçiniyor o zaman playstation onun neyine kardeşim! Adam evinin parasını zor getiriyor ama bir yandan Playstation alıyor.(:S) Kardeşim böyle birşeyolması mümkün değil.Onu alanların yıllık geliri daha fazladır. Büyük harflerle yazdığın yer zaten mümkün olmayan hadiselerden başka bir tanesi. Çip işinden zararlı çıkan Sony DEĞİL OYUN FİRMALARI. Çünkü yazımda da belirttiğim gibi bir oyun firması mesela EA Games, Türkiye'de içinde olmak üzere birçok ülkeye bir oyununu mesela FİFA'yı yolluyor.Şimdi bu oyundan EA'in Türkiye'den beklediği kar 1000 YTL olsun (sadece örnek olarak, gerçek rakamlar farklıdır).Bakıyor ama Türkiye'de oyun sevilmiş.Ama yaptığı karlara bakıyor 1000 YTL yerine 300 YTL gibi.Yani 3'te 1'i.Daha da az oluyor.Hatta bu zarar oluyor.Ama millet zaten Ps''yi kopya oyun alırım ucuz olur düşüncesiyle olıyor.Sıfırını yada 2. elini alıyor.Çip taktırıyor, kullanıyor.Zaten bu Sony'nin sorunu değil.Yorumunda Sony çipli Playstation satmıyor satmaz zaten.Çünkü yasal değil.Ayrıca çip işi durursa oyunların satışı DÜŞMEZ tam tersine ARTAR.Tekrar aynı şeyi yazmama gerek yok sanırım.Ayrıca Ps3'te versiyon düşürme olsa bile kimse umutlanmasın yine çip gerekecek ve "çip ve ps3" olayını biliyoruz.Zaten çipi haklı çıkarmak mümkün değil birinin hakkını gasp etmenin iyi bir yönü olamaz zaten. ------------------------------------------------------------------------------------------------- Söylediğin gibi o bir bahane değil mesela kimseye diyemezsinki bu oyun güzel değil ben bunun kopyasını oynuyayım diye saçma olur zaten.Ama arkadaşlarınla orjinal oyun alırsın ona birşey diyemem.Aslında çok güzelde bir fikir.Hatta birkaç oyun alıp onları değiştirerek oynayabilrsiniz. -------------------------------------------------------------------------------------------------- Kopya oyunların Rusya üzerinden ülkemize girdiğini söylemişsin böyle birşey yok.Çünkü istesem ben bile kendi evimde kopya pyun yapabilrim.Kopya oyun CD'cilerde var onlara oyunu söylüyorsun onlar da hemen anında DVD'ye dolduruyor.CD kopyalamak birşey değil.Ayrıca Rus mafyasını bu işe nerden karıştırdın onu da hiç anlamış değilim.Rus mafyasının işi gücü yok ta bizim için kopya oyun mu yapıyor :D. Xoyunla Kalın (had_shot yinede yorumun için sağol)

14 Mart 2007 21:29
(510 Yorum)

Çok iyi düşünmüşsün.Tebrik ederim.

15 Mart 2007 16:57
(453 Yorum)

ya korsan cd alıyozda dielim korsan die bişey olmasa ea ve konami heralde dünyanın en zengin şirketleri olurdu :)))

15 Mart 2007 21:19
(37 Yorum)

abi sony'nin araştırma yapmadığını bende biliom ama sony aptal değildir herhalde türkiyedeki konsol veya oyun piyasası hakkında elbette bildikleri vardır ama adam da yaptığı konsolları bizim gibi gelişmekte olan ülkelere satarken çip olayını makineye dahil ediyordur ki bu sayede makinenin talep oranı artıyor.talep konusunda fikrime katılmıyorsan sana bir örnek verim internet veya ps cafelerde gördüğün konsollardan kaç tanesi çipsiz veya kopya oyunsuz oda olmadı hardisk siz çalışıyor.adam çipsiz makine alınca orjinal oyunda almak zorunda kalıyor bunu türkiye genelindeki internet ve ps cafeler içinde düşünebilirsen ortaya çıkıcak tablodan ne demek istediğimi anlarsın talep konusunda yani. gelelim korsan cd olayına bende herkesin kolaylıkla cd kopyalayarak bu işe girebileceğini biliom ama aklıma takılan nokta şu orjinal oyunlar kopyalanamadığına göre yada en azından evdeki bilgisayar olanaklarımızla bu işi yapamıyacağımıza göre bu işin başlangıç noktası mutlaka vardır.ps2 oyunlarının çoğunu dvd formatında oynuyoruz buda kopyalanıp piyasaya dağıtlılması açısından kolaylık sağlıyor ama orjinal oyunların yazılım formatı buna imkan sağlamıyor yada en azından ev bilgisayarının olanaklarıyla. birde çip olayı ise bence kesinlikle sony'nin bilgisi dahilinde gelişen bir olay dediğim gibi arz ve talep meselesi neticede adamlar global şirketler ürün pazarlarken bu tür ufak ayrıntıları gözden kaçırıcaklarını sanmıyorum. bu çip olayı ve kopya oyun sadece bize has değil bunu romanyada gürcistanda makedonyada ukraynada rusyada görülen olaylar ama sony genede çatır çatır makinesini satabiliyor.neticede adamlar global şirket olduklarından para paradır diye düşündükleri için çip olayını pek umursamıyorlardır. TÜM BUNLARDAN ZİYADE ASIL OLAY HÜKÜMETİN,HALKIN,YASALARIN BU KONUYA NE KADAR CİDDİYETLE BAKTIKLARIYLA ALAKALI. ÇİPLİ PS2 KULANAN ADAMIN AİLESİ VEYA KENDİSİNİN GELİR DÜZEYİ BELLİ BİR SEVİYEDE OLSA ADAM BENCE NE MAKİNESİNE ÇİP TAKTIRIR NE DE KOPYA OYUN KULLANIR SİZCEDE ÖYLE DEĞİLMİ BEYLER?

16 Mart 2007 22:54
(239 Yorum)

Had_shot, Sanırım fazla anlatamadım Sony kopya oyunu destekleseydi zaten Playstation 2'yi ççip kullanmadan kopya oyun çalıştırabilecek bir mekanizmada yapardı.Zaten her seride korsanı daha da zorlaştıran Sony'nin böyle bir iş yapması hem yasal değildir hemde zaten Sony dünyanın büyük bir kısmında büyük satışlar yapıyor hemde çip olmadan.Yani Türkiye'den diğer ülkelerinin yarısı kadar bir kar sağlamak için o riske girmez yasa dışı iş yapmaz.Çünkü yaparsa eğer cezası ağır olur.Ps kafeleri söylüyorsun, bende biliyorum fakat ps kafelerde de yasak olan çip kullanıma durumunda cezalar var.Ben ps2'imle ilgili sorunlarda yardım için bizim yakınımızdaki Ps2 kafeye giderdim ve ben şuana kadar hayatımda hiç orjinal CD kullanan cafe görmedim bunu belirteyim ama sadece Türkiye'de bu böyle.Evet bizim evimizde her zaman yapabileceğimiz birşey değil kopya oyun azırlamak zaten her orjinal oyun tekrar yazmaya korumalıdır.Ama birçok insanın kolaylıkla yapabildiği bir iştir bu.Hatta istesem ben bile yaparım.Yani Rus mafyasına gerek yok :) Nasıl yaptıklarını anlatayım istersen: Bilgisayarda diyelimki COD oyununun olduğuk lasörde Nero ile yazılmayı bekleyen dosya var adı COD.Hani olur ya girersin direkt Nero ile azdırır neleri yazdıracağı bellidir..rna uzantılı falan olur.İşte bu dosyalardan her oyununkine ait olanı var.Bu şekilde kolayca yapılıyor işte.Sony'nin makinesini satma nedeni kesinlikle çip değildir birçok ülkede çip olmadan satılıyor.Fakat bizim ülkemizde çipsiz Ps2 yok denecek kadar az.Fakat bu çipi kesinlikle ama kesinlikle Sony'nin yardımı bir desteği olmadan farklı ülkelerden getirilen çiplerle yapılıyor ve Sony bunu desteklemiyor tam tersine buna karşı savaş açmış durumda.Ps3'e bakınca ne demek istediğimi daha iyi anlarsın.SOny para paradır demiyor bunuda ekliyeyim Sony zaten öyle dese Ps2'yi çipsiz kopya çalıştırabilecek şekilde yapardı.Kısaca şöyle izah edeyim herşeyi: ÇİP KESİNLİKLE YASAL OLMAYAN PS2'DE KOPYA OYUN KULLANMAK İÇİN TAKILAN BİR PARÇADIR.BU PARÇAYI PS2'Yİ VE TÜM PS'LERİ YAPAN YAPIMCISI SONY DAHİ DESTEK VERMİYOR, ÖNÜNE GEÇMEYEÇALIŞIYORDUR.FAKAT ŞUNU SÖYLEYEYİMKİ ÇOK DOĞRU BİR DÜŞÜNCE: GELİRİ DAR OLAN AİLELER ÇİP KULLANACAKTIR BEN ONLARA HAK VERİYORUM.AYRICA BEN HİÇKİMSE ÇİP SAKIN KULLANMAYIIN DEMİYORUM BEN SADECE ÇİPİN ZARARLI OLAN YÖNLERİNİ SÖYLÜYORUM.SANIRIM ANLAMIŞSINDIR SEVGİLİ had_shot

17 Mart 2007 07:42
(239 Yorum)

fakat birvideoda izledim bir hacker kopya ps2'yi ps3'te oynuyor sanırım ps2 oyunlarıiçin biraz çabuk oldu.

17 Mart 2007 07:48
(109 Yorum)

süper fikir !!

17 Mart 2007 23:36
(37 Yorum)

galiba sabrını biraz fazla zorladım mic. rapper. peki sence ps3'de kopya oyun oynamak kısa vadede zor gibi birde işin içine blue-ray adındaki format da girince işler biraz daha zorlaşır sanırım bunun hakkında ne düşünüyon veya bir bildiğin varsa paylaşırsan sevinirm son olarak sana konuyla alakasız bir şey sorucam god of war2 türkiye için ne zaman piyasada olucak bir bilgin varmı?

19 Mart 2007 19:05
(33 Yorum)

korsan oyun çip olayı olmasaydı ben hiç bir makineyi almazdım ben bu korsan oyun işinede rus mafyasının karıştığına inanmıyorum çok saçma o ps2 gümüş oyunları yurt dışından geliyo ama bence mafya karışmaz hackerler yapıyodur ama ben demiyorum ki kesin yoktur karr çoksa vardır

21 Mart 2007 14:15
(88 Yorum)

nasiiiiiiiiii

21 Mart 2007 17:27
(510 Yorum)

Korsan cd'ler hiçbir zaman önlenemez.Sadece azalma olur.

22 Mart 2007 17:14
(239 Yorum)

Had_shot, Sabrımı zorlamış değilsin, hatta burda düşüncelerini benle paylaştığın için sana teşekkür ediyorum.Blue-Ray driver'lar ps3'te kulanılacak.Tabi blue-ray destekli DVD'ler.Blue-Ray destekli DVD yazmak için blue-ray sürücü gerekiyor.Fkat blue-ray yazıcı driverların fiyatını bilmiyorum, fakat blue-ray driverlar'ın 500 $ küsür olacağınıduydum.Fakat bir süre sonra blue-ray teknolojisi yaygınlaşır, tabi fiyatlar düşünce.

22 Mart 2007 20:41
(33 Yorum)

Kusura bakmayın ama durumu zor olup oyun oynamak isteyenler hırsızlık mı yapsın yada kolay para kazanılabilecek pis işler mi yapsın.Lütfen.Gidipde adam zevkine mi korsan alıyor.Adam zengin olsa yada ORJİNAL OYUNLAR UCUZ OLSA HERKES ALIR .OYUNLAR 5 YIIIIL SONRA UCUZLUYOR.Yapmayın.Eğer bu konuya duyarlı insanlar varsa haberleri olsun yurt dışında kdv dahil yeni oyunlar yaklaşık 80 £.Bir yılda 20 £düşüyor.Adam bir yıl sonra rahat alır.Yda iki yıl sonra.Ama türkiyede hem fiyatlar 2 kat yüksek.Hemde fiyatlar düsmüyor.Bunu lütfen duyarlı bir şekilde okuyun katılanlar veya katılmayanlar açıkca fikirlerini belirtsinler.

25 Mart 2007 00:17
(111 Yorum)

İlk bakışda korsana bende karşıydım ama gelgör Türkiyede bu biraz zor oluyor orjinal almak bir oyunu çıkışı 49.99 dolarsa Türkiyede ise bu fiyat 130 ile 150 arası değişiyor sen şimdi 150 mi vrirsin yoksa 5 ytl mi verirsin bu sadce oyunlar için geçerli ama CD DVD filim olsun orjinal alırım filimleri kiralıyorum andan aorjinal alıyorum.Alana değilde satana bakıcan 40 ytl olsun MGS.DMC.RE.SH ozama olurmu korsan oyun:)

25 Mart 2007 13:00
(510 Yorum)

Orjinal bir oyunun maliyeti ne ki bu kadar pahalı.

27 Mart 2007 21:10
(239 Yorum)

ARKADAŞLAR TÜM SORULARINIZIN YANITI MAKALEMDE HALA SORUYORSUNUZ, HEP AYNI ŞEYLERİ SÖYLEMEK SIKIYOR ARTIK YETER.BİR OKUYUN MAKALEYİ YORUMUNUZU SONRA YAPIN BEN DİYORUM BU KORSANDIR, SİZ HALA SORUYORSUNUZ YA ŞİMDİ BU KORSAN MI OLUYO? BUNUN GİBİ BİRŞEY BAKIN TÜM SORULARINIZA MAKELMDE TEKER TEKER YANIT BULDUM OLURSA BAŞKA BİR SORUNUNUZ ÖZEL MESAJLA VEYA PROFİLİME YAZDIĞINIZ MESAJLA BELİRTEBİLİRSİNİZ.

28 Mart 2007 18:35
(50 Yorum)

arkadaşlar bazen kopya cd de almak lazım mesela splınter cell chaos theory nin fiyatını sordum 105 milyon dedi kopyasını 15 milyon 5 yüz bine aldım oyun mükemmel.

28 Mart 2007 18:40
(50 Yorum)

sizcede öğle değilmi arkadaşlar?

28 Mart 2007 18:41
(510 Yorum)

Kopya oyunla mücadele etmek için fiyatları indirmeliler.

29 Mart 2007 16:45
(464 Yorum)

bende genelde bulur bulusturur orjınal oyun alırım ama fıyatı en yuksek 40 -50 ytl olmak sartıyla benı tanıyanlar bılır ama orjınaller nıe bukadar pahalı bırde bunun hakkında bır yazı yazarsanız sevınırım bende pc oyunlarını kopya alırım mesalar kabus 22 acamıyorum nedn bılmıyorum ama orjınalade 150 lıra veremem ps3 oyunları cokk pahalıı napcaz bılemıom 2 oyunla kaldıkk

01 Nisan 2007 21:22
(239 Yorum)

jill VALENTİNE arkadaşım neden bu kadar pahalı olduğunu soruyorsun.Sen 1-2 yıl çalışıp uğraşmışsın birsürü yazlımcıyla bir oyun yapmışsın.Yazılımcıların maaşı zaten milyarları geçiyor.Şimdi o kadar uğraştın.Dağıtım, maaşlar, patent, anlaşmalar falan derken zaten çook büyük bir rakam ortaya çıkıyor.Şimdi sen bu kadar uğraşın AYRICA BU KADAR PARANIN karşılığı olarak her oyun için 15 ytl verir misin, hayır.....

02 Nisan 2007 17:04
(171 Yorum)

haklısın MİC.RAPPER sen git o kadar çalış çabala,daha sonra da tanımadığın birisi senin bütün o emeklerini 5 YTL ye satsın.ama yabancı ülkelerde orijinal ps2 oyununun fiyatı türkiyedeki korsan oyunla aynı fiyatta.bu niye böyle.

06 Nisan 2007 14:09
(464 Yorum)

hayır ahmet zero almanyada da oyunlar cokk pahalı turkıye ıle aynı o bende senınle aynı gorusteydım ama ogrendım kı senın dedıgın gıbı deıll kuzenım soledıı

07 Nisan 2007 11:49
(510 Yorum)

Ama oradaki insanların alım gücü çok fazla.Aslında tek sorun ekonomi ve gümrük vergileri

07 Nisan 2007 17:21
(464 Yorum)

hayır orada sadece calısanın hakkını fazlasıyla verıyolar ve orada en ucuz oyun 20€=40 ytl turkıyede de aynı para

08 Nisan 2007 12:25
(510 Yorum)

Aynı şay sonuçta daha fazla kazanıyorlar.

08 Nisan 2007 18:36
(171 Yorum)

belki almanya da olmayabilir fakat bana rusyadan 4 tane orijinal cd geldi.Tanesi 15 ile 10 dolar arası.Bende yk gibi düşünüyom yani cd fiyatları ülkeye göre değişiyor.

10 Nisan 2007 18:40
(464 Yorum)

e iii o zamn hrepıız rusyadan gıdıp oyun alalım :)))) ama sunu soyleyeyım ben prens of persıa yı warrıor wıthını yanı 10 ytl ye evet yanlıs duymadınız 10 ytlye aldım oma onlarda kesın kacak getırılmıstır

10 Nisan 2007 22:50
(510 Yorum)

Sonuçta orjinal.

11 Nisan 2007 21:07
(510 Yorum)

Amerika'da bir ps3 oyunu 60 doları geçmezken burada 180 YTL'ye dayıyorlar.Sizce bu adalet mi?

11 Nisan 2007 21:24
(171 Yorum)

Aslında korsan cd lerin bir yararı da sıkıldığın zaman gidip 2 ytl verip değiştirmen. Orijinal alıyosun oyunu bitiriyon...ne oluyo o oyun hep sende kalıyor.

16 Nisan 2007 13:25
(8 Yorum)

ya bu konuyu tartışmayın alın korsanı sizde devlete kazığı dayayın

16 Nisan 2007 19:25
(171 Yorum)

Terbiyeli konuş adamım.Senin gibilerin bu sitede işi yok.

16 Nisan 2007 19:25
(8 Yorum)

lan çocuk iki dakkada sanal bi siteye sattın bizi senin gibi arkadaş olmaz olsun bide burda dolaşıyon neymiş seni tanımıyom yazıklar olsun

16 Nisan 2007 19:27
(171 Yorum)

Yahu abilerim ben bu adamı tanımıyom.Manyak girdi siteye.Taktı bana yahu.

16 Nisan 2007 19:32
(8 Yorum)

seninle bidaha konuşan senin gibi olsun

16 Nisan 2007 19:38
(8 Yorum)

arkadaşlar size soruyom siz bu konu i,çin arkadaşıınızı satarmısınız

16 Nisan 2007 19:39
(6 Yorum)

LUI KANG 16 Nisan 2007 19:25 -------------------------------------------------------------------------------- ya bu konuyu tartışmayın alın korsanı sizde devlete kazığı dayayın Sana Katilmiyorum arkadasim basi bos bir millet hictir yani her zaman devletimizin arkasinda olmamiz lazim ama inanin arkadaslar size diyecegim korsan cd bulabiliyorsaniz alin cunku turkiye cumhuruyetinin bundan zaten kaybi olmiyacaktir turkiye cumhuriyetinin kaybi xbox - ps 2 ,3 gibi oyun konsollarini ulkeye sokan ithalatcilarin bu gibi konsollari inanin 100 - 150 dolarlik fatura ile ulkelere soktuklarini kendi adim gibi biliyorum bu consollarin yaninda orjinal olarak gelen kacak cd ler orjinal aldiginiz taktirdede kesinlikle sony veya diger kurumlar kazanmiyor kazananlar onlari dusuk fatura ile ulkeye vergiden kacirip sokanlar

16 Nisan 2007 22:26
(171 Yorum)

Sana sonuna kadar katılıyorum.

17 Nisan 2007 13:45
(8 Yorum)

siz çok yanlış düşünüyosunuz bence bende size katılmıyorum ahmet-zero ver deli apti

17 Nisan 2007 17:20
(24 Yorum)

AYNEN BU HABER VERİLMİŞ OLMASI GEREKİYO

20 Nisan 2007 18:59
(171 Yorum)

ne haberi adamım

20 Nisan 2007 21:03
(464 Yorum)

arkadaslar korsana evet oyunları ucuzlatmazlarsa ben korsanı desteklerım bu arada bana resident evil 4 ps2 orjınal lazım ilgilenlere duyurulur oyun lutfen ing. olsun takasda yapabilirim eilmde ii orjınal oyunlar var

21 Nisan 2007 20:06
(36 Yorum)

arkadaşlar ben lcd monitör alcam bana bileb biri yardımcı ola bilir mi benim hiç bir bilgim yok da teşekkürler msn mustafa_2396@hotmail.com

22 Nisan 2007 19:10
(464 Yorum)

arkadaslar korsana evet dıyecegım neden mı orjınallerı ucuzlatsınlar yani kabus22 ornek verelım bı turk oyunu oldugu ıcın sectım 30 ytl ama kopya 3 ytl 10 kat daha ucuz yani sızce bı oyuna 3 haftalık harclıklarımız verılır mı

22 Nisan 2007 20:36
(10 Yorum)

Her şeyin sahtesini yapmada dünyada 1 numarayız,çok akıllıyız ya ondan heralde neyse Allahtan yapıyoruz yoksa oyun yüzü göremicektik,bi oyun 100 lira bravo valla hemde Türkiye gibi fakir bi ülkede alan çıkıyodur tabi o ayrı,bizde meraklı değiliz kopyasını almaya,sen bi oyuna 100 milyon dersen adam sana bi tarafıyla güler,sonrada gider 5 miyona kopyasını alır paşa paşa oynar,bizde bu işler böyle yürüyor,beğensekte beğenmesekte.

25 Nisan 2007 13:42
(510 Yorum)

Para mı var orjinal alalım .Mecbur kopya oyun alıcan.

25 Nisan 2007 19:18
(171 Yorum)

Valla ben 1 cd ye 100 ytl vermem,veremem.onun yerine bi sürü korsana alırım. Eeeeee bu durumda da yaşasın korsan,kahrolsun orijinal.

25 Nisan 2007 19:41
(19 Yorum)

mic.rapper doğru sölüyon ama senin ea oyununa 60 ytl diyonda orda yalan sölüyon kardeşim nedenmi çünkü ea namco capcom oyunları 125 ytl orda duracaksın cünkü d&r marketlerde oyunlar 125 veya 160 ytl civarında 60 ytl değil ayrıca ps 3 blu ray destekli dimi şuanda blu ray dvd boş olarak verbatim adlı marka cıkardı yanılmıyosam ps 3 oyunları 50 yada 40 gb bunları direk cekseler yani orjinalinden ps 3 direk korsan değil orjinal olarak görecekbuda şu demek blu ray destekli dvd rwlar cıkıyor demek aslında orjinal iyi ama doğrusu god of war adlı 2 dvdli olan oyuna 200ytl vermem korsan olarak 2 dvdlisini alırım 10 ytl vermek daha mantıklı kusura bakma kardeşim bu böyle

28 Nisan 2007 00:50
(464 Yorum)

bencede ölümsüz &100 katılıyorum ama orjınallerne zamn ucuzlarsa bende ozamn alırım

29 Nisan 2007 18:36
(74 Yorum)

ben yabancı ülkedeyim ve burada çip mip bulamazsın ve ps 2 için bütün oyunlarımı artık orjinal almak zorundaım bu yüzden de bir tek ucuz oyunları alabiliyorum ama final fantasy 12 için bekleyemedim ve hemen aldım ayrıca daha da ucuzlamadı

06 Mayıs 2007 12:17
(510 Yorum)

Alıyon ps2 300 YTL ,bir oyuna para veriyon 100ytl .Olmaz böyle

06 Mayıs 2007 19:12
(2 Yorum)

kimse kusuruma bakmasın arkadaslar ama korsana evet

09 Mayıs 2007 14:10
(177 Yorum)

BU KONUYA UZUN OLARAK DETAYLI BİR ŞEKİLDE DEĞİNİCEM AMA ŞU AN İŞE YETİŞMEM GEREKİYOR.....BOL OYUNLU GÜNLER OYUNSEVER DOSTLAR.....ATMAN

18 Mayıs 2007 12:33
(5 Yorum)

Türkiye şartlarında orjinal oyun taş çatlasın 30ytl den fazlaya satılmamalı

28 Mayıs 2007 13:29
(573 Yorum)

15 tane 100 YTL'lik PC oyun almak yerine, bie PS3 alınır daha iyi. Bence orjinaller tamam biraz fazla olmalı da 30-50 arasında olmalı bana göre. Adını vermeyeceğim, iki yıl önce, yani 2005'te, NBA Live 2003'ü bir kitapevi tam olarak 226 YTL'ye satıyordu. Çok iyi aklımda kaldı çünkü o anda neredeyse şok geçiriyordum :)

12 Haziran 2007 21:18
(273 Yorum)

KORSAN FOREVER :D

15 Haziran 2007 01:56
(10 Yorum)

orjinal oyunlar 4-5 milyon lira olmalı ki korsanla rekabet edebilsin...

15 Haziran 2007 12:19
(273 Yorum)

x gamer eğer dediğin doruysa PC Ye bırakıyorum :D arkadaşlar haliçe nerden gidiliyo yada boğaz köprüsüne :D:D

22 Haziran 2007 16:37
(66 Yorum)

ps2 ye 200 oyun alsam 1000 lira vercem korsana.aynı parayla orjinal oyun alsam 10 oyunum olcak.sizce bu orjinal akıllıca bişey mi?

30 Haziran 2007 20:36
(941 Yorum)

tamamda korsanlar bi kerem çoğu bozuk oluyo orjinaller bozuk olmuyor ve görüntüsü daha iyi ama biraz pahalı bence orjinal sadece 5 korsan oyunum var

03 Temmuz 2007 19:18
(941 Yorum)

orjinaller daha iyi kısaca

03 Temmuz 2007 19:19
(387 Yorum)

Ya bu iş daha fazla uzatılmamalı.Benim Ps2 im chipli.Kopya oyun alıyorum ama yani bu işi çok abartanlarda var...(Bknz:Aldığım 2-3 oyun açılmamıştır.Ama güvendiğim yerden değilde başka bi yerden almıştım)

03 Temmuz 2007 23:51
(941 Yorum)

aekadaşlar chipli ps2 ler korsan aça biliyorlar ama bazılarını açamama sebebleri vardır ben ps2yi çıktığı gün alan biriyim ve hakkında çoğunuzdan daha çok biliyorum birincisi bazı korsan oyunlar ps 2 nize zarar verebilir ikincisi korsan oyunları alırken sidilerine bakın çizikse birincide dediğim gibi ps2 nizin gözü zara görür ve göz yaptırmak 500 ytl gibi bir fiyata sahip ps2 den daha pahalı üçüncüsü ps2 niz garantiliyse chip taktırmak biraz zor olabilir çünkü ps2nizin garantisi yanabilir dördüncü ve sonuncusu bir ps2 10 tane korsan oyunun sadece 1 açamaz yani 20 oyun alırsınız 2 si bozuk çıkar

04 Temmuz 2007 11:26
(21 Yorum)

Doğru söylüyor valla.Aynen katılıyorum

26 Temmuz 2007 21:09
(1 Yorum)

Turkiyede 10. yılım korsan sektorunde ve geldigim nokta memleketime ve halka yararım ve zararım oldumu? sorusu:cvp-hayır olmadı.Zararım sadece yılık 5 ila 50 milyar $ ciro yapan şirketlere oldu.Şirketler oyun yaptı Hakkıyla,,, bende korsanını Oynadım ve sattım..ancak sıradan esanftan oteyemi gectim? hayır ama KOCaman şirketlerin yani empeyalizmin ulkemden kazanacakgı 1-10 miilya$ daha az kazanmasına katkıda bulundum...Peki siz NE yapardınız bu gucun size bir gun IRAK SAVAŞI olarak geri dönmemesi için.! Şimdi oyunlar guncellendikce hayatıda ister istemez gunceltutmamız gerekiyoo.. Yasalar cıktı,baskınlar arttı memleketimizde.Yurdumun kestigi parmak adeleti saglamak icin canım yansada bu ugurda kalan 9 parmak feda olsun. Sizler çip mip tartisa durun ve istesenizde,istemesenizde paranın guc olarak kullanıldıgı şirktlere hizmet edeceginizden emin olun taki zararlı bi hizmet verene dek sevinmeyin..

27 Temmuz 2007 14:42
(12 Yorum)

doğru valllaa orjinaller iyi

30 Temmuz 2007 21:01
(79 Yorum)

had_shot doğru sölüyosun bnd aynı snn gibi düşünüom

14 Ağustos 2007 13:23
(3 Yorum)

yaw ben kopya oyun bile almıyorum. yaw ne orjinali siz ne diyorsunuz. orjinal de neymiş. ben her şeyi internetten indiriyorum bu güne kadar sayısız oyun film mp3 albumu download ettim. indirdiğim bütün oyunlar PS2 mde sorunsuzca çalışıyor. Bu güne kadar hiç bir problemle karşılaşmadım. ben hayatta o kadar para sayamam o disklere. o kadar indirdiğim şeyi eğer parayla satın almış olsaydım bugüne dek binlerce lira saymış olurdum. masraflarım elektrik ve aylık internet bağlantı faturaları sadece. ayrıca bir yere gitmeme gerek yok. mesela bi oyun aldım diyelim orjinal. bi açtım baktım berbat bi oyun para etmez. gitti mi paran çöplüğe.... DOWNLOAD etmeye etmeye devam! NON-STOP DOWNLOAD!!!

16 Ağustos 2007 14:02
(31 Yorum)

yalan yok çipli ps2 lisansız xp ve anti virüsler dahası elimizden bi şey gelmezki metal gear bana bakıyo al diye fiyata bi bakıyon :S 112 $ şimdi onu aldık diyelim kredi kartıyla tabii :D sonra resident evil 4 abow almazzsak olmaz onu aldık diyelim ben 2 oyun alıyom bi ps2 fiyatına geldi bile olmazki böyle ama tabiki korsan 2.5 ytl miss gibi gümüş dvd affetmem alırım gerçi benim çip tırta bağladı god of war 2 açmıyo çipin bi ömrü falan var galiba 4 yıl kadar sanırım oda kötü :S

22 Ağustos 2007 22:52
(54 Yorum)

Korsan konusunda destek olmamak adına dışarıdan hiç bir şekilde korsan almayıp, internetten kendiniz indirip, kaliteli bir diske çekip, oynayabilirsiniz, böylece korsana destek vermemiş ve kendi yağınızla kavrulmuş olursunuz. Çevremde 100 lerce oyunu olup, çoğunu oynamayıp rafa kaldıran arkadaşlarım var ve bir kere bile dışarıdan korsan disk almamışlar. Hepside nasıl bir şey olduğuna bakmak için indirmiş, oynamamalarından bu da belli oluyor zaten, ellerinde önceleri gördüğüm bazı diskleri de kaybetmişler, iş umursamazlığa dönmüş. Bu arada Sony dolaylı yoldan Play Station çiplerini destekliyor, burada aksini söyleyenler olsada ben kendi adıma 100 de 100 bunu biliyorum. Çipin piyasaya girme zamanını ayarlamakta zorlanıyorlar sadece. Kolay kopyalama yayılana kadar piyasanın bir kısmında ise gerçekten mafya kol geziyor, ben yaşadım bunları, PS1 de Bulgaristandan baskılı orjinal görünümlü kopyalar gelirdi çuvallarla, millet valizlerle alıp, işporta ve pazarlarda satardı. PS2 nin baskılı kopyalarının çoğu ise Adana taraflarından geldi, İran yada Suriye den girmiş olabilir diye düşünüyorum. Bu arada kopya diskin cihaza zarar vermesi için diskin arızalı, yaralı çizik falan olması gerekirki bu orjinal diskler içinde geçerlidir ve bu tarz çok orjinalin çöpe gittiğini gördüm, aynı şekilde kopyanın da çöpe gittiğini gördüm.

19 Eylül 2007 03:46
(1 Yorum)

korsanın zararları konusunda haklı olabilirsin ama yaşadığımız ülke TÜRKİYE türkiyede açlık sınırı asgari ücretin iki katı bunuda düşün. ve bir orjinal Pc oyunu 80 YTL PS3 oyunu ise 100 YTL civarında

01 Mart 2008 19:16
(6 Yorum)

Bir cd almaya gidiom bizim oralarda 1,5 saatte adam oynu öbür boş cdlere kopyalayıp bize veriyor... KORSANA HAYIR

31 Mart 2008 18:41
(166 Yorum)

Bende mümkün oldukça orjinal oyun almaya çalışıyorum.Çok para ediyo.

30 Nisan 2008 19:05